reede, 21. aprill 2017

Loovtööd 2017

...
Tehtud see sai.
8. klassi loovtööde kaitsmine.

Reedel, 21. aprillil.

Oli nagu mini-konverents.
Kuus ettekannet, kuus põhjalikult koostatud tööd.

Tänase päeva tegijad!



Kes mida rääkis?

Armas kiitis tõstesporti ja oma treenerit.
Ja on ka põhjust spordiala kiita, diplomeid mitukümmend, esikohti küll pisut vähem, aga siiski terve hulk.
Võistlemas käidud nii Lõuna- kui Põhja-Euroopas, kaugeim koht Malta.

Tema pingutusi saab vaadata, siit ja siit.



Arti on tuntud hea käega joonistaja.
Seekord joonistata ta värvimiseks terve raamatutäie mustreid, mõtteid sai mustritest, mis mõisas.
Üks muster on siin vaatamiseks.
 

Brett tegi õudusfilmi. Meile ta seda ei näidanud, aga ju oli nii paremgi, oleks ehk liiga õudne olnud. Aga huvitav oli kuulata, kuidas ta filmis, kes olid abiks ja millised probleemid ilmnesid. 
Tema töö tegi eriliseks see, et teoreetiline osa on tal koostatud inglise keeles.


Detsembri lõpus korraldas Chris Oscar traditsioonilise spordiürituse nimega "Piparkoogipall". Tema loovtöö oligi ürituse korraldamine, kirjalikus osas on muu hulgas juttu ka mängude ajaloost, töö on ilmestatud paljude fotodega.


Marten tutvustas oma koostatud arvutimängu. Mängul veel nime ei ole, nii et kõik võivad pakkuda! Nägime, kuidas mängu mängida, ja kuulsime, kuidas toimus tegemine.


Viimane esineja oli Merit. Tema oli tutvunud Postimehega, käinud vaatamas, kus ja kuidas ajaleht valmib ja rääkinud nendega, kes ajalehte kokku panevad. Uuris ajakirjanike tööd ja seda, kuidas leida huvitavaid uudiseid.


Kõik olid rahul, sest suur töö on tehtud.

 ...

neljapäev, 2. veebruar 2017

Kirjaniku sünnipäev

...
Tammsaare sünniaastapäev ei jäänud õigelgi päeval märkimata.
Koolimajas.
Tore, et meie kandist pärit kirjanik inspireerib ka meie oma lapsi loominguga tegelema.

Kes loeb...



... kes kirjutab... ja siis ette kannab...



... kes teeb muusikat.


Ja kõik see eeskava seotud ikka A. H. Tammsare elu ja loominguga.

Nagu laulgi, mis kõik see koolipere koos lõpuks ära laulis. Õpetaja Kaja ees ja kõik kajana kaasa.


Aktuse lõpetas õpetaja Sirje.



Õpetaja Sirje oli ka see, kes Hansenist Tammsaareni võistulugemisel Brettile tema auhinna üle andis.


Lõpetuseks üks A. H. Tammsaare mõte:

 "Kas võib edasijõudmist olla, kui puudub eesmärk? Kas on liikumisel väärtus, kui pole sihti"
 ...

laupäev, 28. jaanuar 2017

Reportaaž sündmuskohalt

...
Hansenist Tammsaareni 

Meie kooli traditsiooniline üritus.

Võistulugemine.

30. jaanuaril on  A. H. Tammsaare 139. sünniaastapäev.

27nda hommikul oli koolimaja  tühi, nii tühi... aga valmis vastu võtma suurt hulka külalisi, nii lugejaid, nende juhendajaid ja saatjaid, žüriiliikmeid ning niisama huvilisi.


Tühjas koolimajas olid ära märgitud olulised ruumid.

Saal, kus toimub avamine. 
Lugemisruumid VI - VII klassi, VIII-IX klassi ja keskkooli õpilastele.

Raamatukogu oli reserveeritud žüriile.
Kuna liikemid veel kohal ei olnud, kasutasin kohaliku prominendi teeneid, kes oli nõus oma kohalolekuga ruumi veidi elustama. 

Üks meie kooli esindajaid võistulugemisel.


Ei saa jätta ka märkimata tüdrukuid, kes avamistseremooniale pidulikkust lisasid. 
Grete veel tubli esineja võistulugemisel.


Registreerijad ootevalmis... igaks juhuks ikka tund aega varem juba, sest mine sa tea!


Ja sealt nad tulevadki!
Külalised!!

Olete oodatud!!!



Kohe läks kiireks.
Registreerimine.

Mis samal ajal mujal toimus, ega ma ei tea. 

Noorem vanusegrupp käis minu juurest läbi, ikka kas nimi on kirjas, kas lugu õige, kas juhendaja kaasas.
Tunnetasin noorte esinemiseelset ärevust, nägin pöidlahoidjaid-õpetajaid.

Jagasin pastakaid, tänukirju ja (õnne)loosinumbreid.
Sain vastu korraliku annuse nooruslikku  energiat ;)

Nii palju tublisid, ilusaid ja julgeid noori mahtus ära ühte päeva!

Kokku oli esinejaid-võistlejaid 60.

Ja siis valitses koolimajas vaikus... niivõrd-kuivõrd. Isegi hiilivate jalgade all kriuksusid vana hoone põrandad, isegi sosinal öeldud sõnad tundusid võlvide all vastu kajavat.

Kui aus olla, ega polnud ju alati meeles hiilida, sosistamisest rääkimata. 

Loodetavasti oli abi suletud ustest ja esinejad said oma õpitud tekste rahus ja vaikuses kuulajatele ette kanda.

Vahepeal pakuti Toiduaidas priske lõunasöök, oli tõesti maitsev! 
Eriti kapsas ;)

Kõik, kel vaba hetk, saadeti sööma.
Läbi udu minemine, läbi udu tulemine.

Siil udus... kas see oli miski multikas?


Kui juba ilmast rääkida, siis ilma pole ollagi.
Vihm ja libedus, loigud ja lumetus. See pole jaanuar.

Samal ajal, kui toimus lugemine, elati tagatubades tulemusi oodates oma elu.



Ja korraga oli põhitöö tehtud.

Lugemine läbi,
žürii andis hinnanguid.





 Korraldajad jagasid auhindu.


Õpetaja Enda on juba 14 aastat ürituse eestvedaja olnud.


Ka meie uus vallavanem oli üritusel, kiitis noori ja võttis osa tublimate tunnustamisest.



Kes siis olid need tublimad?

Minu lemmik oli noorema vanusegrupi võitja Stella Tartu Hansa Koolist.


Keskmise vanusegrupi võitja Getter Kehra Gümnaasiumist.


Ja keskkooli noortest parim lugeja oli Merilin (Kiviõli 1.Keskkool).


Tegelikult olid nad kõik ikka väga head, žüriil oli kindlasti päris raske otsust langetada.

Tehtud see otsus sai, peapreemia võitis Getter Mägi, kes luges katkendi "Kõrboja peremehest".

Hästi luges, saalis oli haudvaikus, iga sõna jõudis kohale, iga tundevarjund oli tajutav.


Ja siis oligi üritus läbi.
Peaaegu.


Võitjale anti võimalus kuulsa kirjaniku mälestusmärgi juures küünal süüdata ja kirjanikule tema loomingu austajate poolt tänu avaldada.



Kõige lõpuks oli muidugi pildistamine. Maarja oli hädas, et kõik auhinnatud esinejad ja nende tublid õpetajad pildile ära mahuksid. 
Esinduspilt tuleb temalt ;)

Minu seebikarp tegi klõpsu ära, mis sest, et pilt hägusevõitu, aga kõik said peale... kui just kuhugi selja taha peitu ei pugenud.


Aitäh sponsoritele, sest nende toetuseta oleks asi välja kukkunud vesine kui eilne ilm;)


Nüüd ikka tummisem ja rammusam!

Kohtumiseni järgmisel aastal!
...

kolmapäev, 11. jaanuar 2017

Teadmiseks teile, VIII klassi õpilased!

...
On aeg end tõsiselt kätte võtta ja pühenduda loovtööde tegemisele! 

Tähtaeg, mil valmis töö juhendajale lugemiseks ja viimaste paranduste tegemiseks esitada, on 17. märts 2017. 

Mida pead tegema enne seda? 

Saada oma poolik töö kohe (või lähemas tulevikus) koolipoolse juhendaja meilile, et siis koos juhendajaga mõelda, kuidas jätkata, sest tööde hindamisel on oluline, kuidas oled koostööd teinud ja kui palju ise initsiatiivi üles näidanud. Hinnangu annab juhendaja. 
Koostöö puudumisel jääd ilma olulistest punktidest, mis sinu hinnet kujundavad.

Mis on veel olulised hinde kujunemisel?
Algatusvõime, töö planeerimine, kokkulepetest ja tähtaegadest kinni pidamine.
Ka sinupoolsed ettepanekud ja ideed! 

Kindlasti kasuta võimalust arvutitunnis küsida ja omandada teadmisi loovtööde vormistamise kohta. Õige vormistus on tähtis, ka see on üks osa töö lõplikust hindest. 

Nii et kiiresti tegutsema, jagugu ikka jaksu ja tahtmist selleks!

 ...

pühapäev, 18. detsember 2016

Mitte ball, vaid pall... piparkoogipall

...
Kohe, kohe ta veereb kohale.

See pall.

Piparkoogipall.

Detsembrikuu traditsiooniline üritus meie koolis.

Ega me neid algusaastaid ju täpselt ei mäleta, aga mõne pildi leidsin.

17. detsember 2008

22. detsember 2010

19. detsember 2012

19. detsember 2013

18. detsember 2014

17. detsember 2015

Põnev-põnev, mida uut selle aasta pallilahing pakub!
...
Aga et ükski pingeline võistlus ei saa toimuda ilma ergutava publikuta, siis üks pilt ka pealtvaatajatest ;)

2008
...

reede, 25. november 2016

Ütlemata sõnad

...
Aitäh teile, Marko ema ja isa :)

Kinkekaart oli suureks abiks meie ühise peo - Albu kooli 95. sünnipäeva - korraldamisel!

Koolimajas ootab teid kingitus!


...

reede, 18. november 2016

Õpetaja... ikkagi inimene

... 
See on nüüd küll postitus, mida koolilapsed ei tohi lugeda!
Muidu nad äkki hakkavad arvama, et ongi.
Tavalised inimesed. 
Õpetajad.
Kui mina koolis käisin, siis ausõna, ega ma ise ka ei uskunud.

No et on.
Tavalised inimesed.

Mul oli ikka täiega tunne: õpetaja on õpetaja.
Tööl, kodus, puhkehetkel muust ei mõtle, kuidas õpetada.

Ja et õpetajate ainus soov on, et lapsed muud ei teeks, kui kogu aeg õpiksid.
Koolis, kodus, puhkehetkel.

Täna olen nii tark, et tean: kes õppida tahab, leiab alati võimaluse. 
Kes õppida ei taha, leiab alati vabanduse.

Õpetaja saab ainult suunata ja juhtida.

Motiveerida.

Toetada.

Õpilast ja õppimist.

Aga muidu on õpetaja täitsa tavaline inimene.

Usun, et kõik on sellega nõus ;)





 ...